Jornades de portes obertes a l’escola de secundària

El passat dissabte 20 de febrer al matí es va fer la jornada de portes obertes de l’escola. Poc abans de les 10h,
ja hi havia força gent a la porta de l’entrada de secundària. L’AMPA també hi ha volgut participar, un any més. El
tresorer de l’AMPA, Xavier Boladeras,
la Coordinadora de Delegades i Delegats, Ana Hervas, i dues mares delegades de
classe, la Rosana i l’Ester vam passar unes 4 hores explicant què és i
com funciona l’AMPa del Joan Pelegrí.

Ambues delegades de classe van compartir la seva experiència d’aquests pocs mesos (des d’octubre)
com a delegades de 1er A amb les famílies visitants de la jornada. A més, sobre una de les taules del menjador del
professorat, vam exposar els calendaris (que es van esgotar), els
tríptics de l’AMPA  i els fulletons sobre la funció del delegat que van
tenir molta acceptació entre les visites.

 

Un grup darrera l’altre, mica en mica acompanyats per un docent de secundària o de batxillerat, des
de les 10:30 fins les 14:30. Molts grups, i nombrosos, amb pares i mares,
i futurs alumnes… Primer, van venir famílies d’altres escoles del districte:
Alfageme, Pau Vila, Garbiñe,
Magòria, Barrufet, AFA, Lloret… (d’aquesta última havíen cursat primària les filles de
la Rosana i l’Ester. Tant al tutor de 6è com a les famílies els va fer
especial il·lusió conèixer la seva experiència al Pelegrí). Els
darrers tres grups vàren ser els del Joan Pelegrí, acompanyats dels seus
tutors. Entre les famílies, les  cares conegudes de membres
actius de l’AMPA, que ens han ajudat a fer les explicacions!.

A les famílies que ens han visitat, els
hem explicat el paper tan important que suposa la figura del delegat de
classe, sobretot a secundària. I és que a secundàia, a diferència
de primària, les famílies perdem el contacte diari amb el tutor i també
amb les
altres famílies. Això fa molt necessària la figura del delegat/ada
per canalitzar les inquietuds, els problemes que es puguin generar a
l’aula, i fer arribar les idees. És un contacte bidireccional, així doncs,
es fa arribar a la classe la
informació que ve de l’Escola (avaluacions, resultats, incidències..)
o de la mateixa AMPA (Junta Rectora, Consell Escolar, activitats
programades..). 

Respecte a les vocalies de l’Ampa, hem emfatitzat les feines de les Comissions, com ara la de menjador. Els
hem parlat d’extraescolars i del Centre Montserrat-Xavier (CMX) (varies
famílies ja estaven pensant en les activitats esportives i els
ha agradat  saber la línia participativa dels equips), del servei
de reutilització de llibres, de les novetats en comunicació (els hem
recomanat
visitar el bloc), de les xerrades de cultura, dels projectes de
solidaritat,
del menjador, de la borsa de voluntaris…


Els hem explicat que som un AMPA gran, forta i molt activa.