Gràcies!

Gràcies a la junta directiva sortint, l’Oriol, el Dani, el Chus, l’Àngels i la Cristina. Per tota la feina feta durant aquests anys. Uns anys en què s’ha passat dels llibres al Chromebook, on s’ha remodelat l’escola i on s’ha superat una pandèmia, entre d’altres. Però també uns anys en què hem pogut gaudir d’activitats, tallers i festes, hem fet excursions, visites o caminades, i ens han vingut a veure els patges reials. Mil gràcies.

Gràcies a la Cristina, al Chus, a l’Esther, a l’Angi i a l’Àngels per fer possible que l’AFA tiri endavant. Perquè ha estat un relleu complicat. Fins a l’últim moment no hi havia persones per ocupar tots els càrrecs necessaris per a constituir-se i l’AFA ha estat a punt de penjar el cartell de TANCAT. Així que moltes gràcies per la vostra generositat i per fer aquest pas endavant.

Gràcies a les més de 40 persones que heu vingut a l’assemblea. El lloc on les famílies podem expressar els nostres dubtes, les nostres inquietuds i les nostres propostes. On votem els nostres representants i aprovem pressupostos. Perquè encara que sembli mentida, aquestes més de 40 persones són la xifra més alta en una Assemblea de l’AFA dels darrers anys.

Gràcies a totes les persones que tiren endavant les comissions. Perquè sense elles no hi hauria ajudes per aquelles famílies que ho necessiten, no hi hauria festa de final de curs, no us arribarien les comunicacions, no es farien xerrades adreçades a les famílies ni tindríem un interlocutor per fer arribar les nostres consultes al menjador.

Gràcies a totes les persones que fa anys que feu AFA, però sobretot a totes les noves famílies que entreu amb empenta i amb ganes de fer funcionar l’associació. 

Gràcies a les famílies, les que heu vingut i les que no heu pogut venir. I gràcies als monitors i les monitores del CMX. Perquè sense vosaltres, i el vostre suport, tampoc seria possible.

I és que TOTHOM, SOM AFA!

L’Assemblea escull la nova junta directiva de l’AFA

L’Assemblea d’aquest any, el passat 23 de novembre, ha arrencat amb l’aprovació de l’acta i
dels pressupostos del curs passat.

Acte seguit ha arribat el torn d’elegir la nova junta directiva. Després de 8 anys, el president sortint, l’Oriol Fernàndez, fa un pas al costat davant de la necessitat d’un relleu, d’un canvi i de noves persones al capdavant de l’AFA.  I ha estat Cristina Osuna, mare de dos alumnes de 3r de primària i de 1r de l’ESO, qui s’ha presentat com a candidata per a la presidència, acompanyada de la resta del seu equip: l’Ester com a secretària, el Chus com a tresorer, i l’Angi i l’Àngels com a vicepresidentes. La candidatura s’ha posat a votació i ha estat escollida per la majoria dels assistents. I el relleu ja s’ha fet realitat a dalt de l’escenari de la sala d’actes de l’escola. La nova junta directiva ha conduit la resta de l’assemblea.

S’ha presentat el pressupost per l’exercici d’aquest any, un pressupost continuista respecte el curs passat, i on ha quedat palès que han baixat les aportacions de les famílies que paguen la quota mensual i per alumne de 2,15€ en concepte d’AFA. Uns diners que es destinen no només al manteniment i funcionament de les comissions i del salari de la secretària, sinó que també permet destinar diners
a la comissió d’Ajuts, una comissió que ajuda famílies que, davant d’una causa sobrevinguda, no poden fer front al pagament de la quota escolar. En aquest sentit, des de l’assemblea es proposa enviar una carta a totes les famílies per explicar perquè és tan important aquesta petita aportació a l’AFA.

En el pressupost d’enguany també destaquen l’augment de la partida al Centre Montserrat Xavier (CMX), ja que aquest any està previst un nou curs de monitors, i els diners destinats a la festa de final de curs, que estaran condicionats per les mesures extraordinàries que es puguin aplicar per la situació de
sequera. 

D’altra banda, i com a AFA d’una escola concertada, es deixarà de pagar la quota com a integrants de l’AFFAC (Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya) ja que es considera que no defensa les escoles concertades i es buscarà una entitat que ens representi.

Aprovat el pressupost d’aquest curs, per majoria, s’han fet sentir algunes veus entre les persones assistents. Destaca la preocupació entre algunes famílies sobre l’efecte que té el pla de xoc en el model, programa i projecte de l’escola.

Presentació de les vocalies/comissions

Ha arribat el torn de les vocalies que han fet balanç de les activitats i accions que es van fer durant el curs anterior i també una previsió del què s’espera durant aquest nou curs que fa poc que hem començat.

Des de la vocalia de Cultura, es recorda que la prioritat és fer activitats que repercuteixin sobre les
famílies, els alumnes i l’escola. És una comissió oberta a noves idees i, per tant, animen les famílies a proposar noves activitats i tirar-les endavant amb el suport de la comissió.

Ja estan previstes una xerrada sobre pantalles i mòbils, a càrrec dels Mossos d’Esquadra, el proper 12 de desembre, i el 15 de març tornarà l’Explora 360. També està previst un qüestionari per saber una mica quins són els interessos o inquietuds dels pares i mares de l’escola.

També s’ha presentat la vocalia de Pantalles i Mòbils, una comissió de nova creació, que va néixer fruit de la inquietud i la preocupació d’algunes famílies de 6è de primària que es trobaven davant del dilema de comprar un mòbil als seus fills i filles en el seu salt a l’ESO. Una preocupació que no només afecta les famílies de la nostra escola i que està generant un ampli debat a la societat.

Des de la comissió es vol fer seguiment del funcionament de la normativa que hi ha a l’escola, d’obligatori compliment, i de les incidències que es produeixin en horari escolar per tal de poder-hi treballar de manera conjunta si és necessari. A més, la comissió també vol encarregar-se de millorar l’ús de pantalles dins de l’escola.

És per això que han posat una adreça de correu a disposició de les famílies per a qualsevol dubte, consulta o informació comissiomobilsipantalles@joanpelegri.cat

D’altra banda també s’ha creat un grup de whatsapp per compartir informacions i s’està en connexió amb el grup de Telegram del barri. 

La vocalia no ha estat creada per jutjar si les famílies donen o no un mòbil als seus fills, si no que vol vetllar pel compliment de la normativa durant l’horari escolar i vol participar del debat social sobre mòbils i pantalles i infants, joves i adolescents.

Des del CMX, que també ha estat representat a l’assemblea, demanen treballar plegats i consensuar accions per quan fan sortides en cases de colònies, excursions o rutes.

Precisament, la següent vocalia en presentar-se ha estat la de Festes i Extraescolars que no només coordina l’organització d’activitats extraordinàries com les festes de benvinguda, dels patges i la de final de curs, sinó que també vetlla pel bon funcionament de les activitats del CMX.

La propera cita, el proper 15 de desembre amb els patges reials al pati de l’escola. Aquell dia es vol fer una xocolatada solidària, juntament amb el CMX, per a la Marató de TV3. A més, i entre les persones assistents a l’assemblea, una mare de secundària s’ha ofert voluntària per fer de patge reial. Moltes
gràcies! 

Des de la comissió han destacat també que aquest any no serà possible l’excursió de famílies de l’AFA, ja que el transport fa augmentar molt els costos. 

La comissió de Comunicació ha explicat que són l’enllaç entre les diferents comissions i l’AFA amb les
famílies a través dels diferents canals que utilitzen per informar. Així, podeu seguir les activitats de l’AFA a través dels perfils del twitter i instagram @afajoanpelegri, visitar la seva pàgina web www.afajoanpelegri.cat o a través de la informació que fan arribar a través del correu electrònic o dels delegats i delegades.

D’altra banda, l’any passat, des de la vocalia d’Ajuts, es va ajudar més de 15 famílies per fer front a les quotes escolars. Són famílies que per causes sobrevingudes no la poden pagar, i compleixen tots els
requisits que s’analitzen per a cada petició.

També s’ha presentat la comissió de Menjador, que fa d’enllaç entre les famílies, el representant de l’escola i l’empresa. Recullen les incidències que poden haver durant l’horari de menjador. Estan estudiant la possibilitat de proposar alguna activitat o taller per tal de millorar l’espai.

Finalment ha estat el torn de la comissió de Coordinació, que aplega les coordinadores de les famílies delegades d’infantil, primària i secundària. En les seves reunions recullen queixes, dubtes o consultes de les famílies i les traspassen a l’escola.

A meitat de curs tant des de direcció com des de coordinació de l’escola assisteixen a una d’aquestes reunions per fer balanç del curs, per explicar les accions previstes i per  respondre directament dubtes i consultes.

Finalitzada la presentació de les vocalies, i en el torn de prec i preguntes, s’ha proposat la possibilitat de fer les festes de graduació de 4t ESO (que no van poder gaudir de la festa de final de primària per la pandèmia) i de batxillerat, oberta a les famílies.

Des del CMX també s’han ofert per organitzar activitats conjuntes amb l’AFA per ajudar a recaptar diners que puguin equilibrar la reducció d’ingressos com a conseqüència de la baixada de les aportacions de les famílies que paguen la quota mensual de l’AFA.

Si vols col·laborar amb alguna vocalia, envia un correu electrònic a afa@joanpelegri.cat. No necessitem
dedicació absoluta, tan sols la teva col·laboració. T’apuntes a l’AFA i ens ajudes a fer-nos més grans?

Moltes gràcies a totes les famílies que vau venir a l’assemblea. Que ens vau escoltar, ens vau traslladar els vostres dubtes i ens vau fer partícips de les vostres propostes i inquietuds.