Tota la informació de la xerrada “Visió i aprenentatge”
“NO ÉS EL MATEIX MIRAR QUE VEURE, NI LLEGIR QUE COMPRENDRE”
Ponents:
Josep Beltran (DOO), Òptic Optometrista
Romina Stok , Psicòloga Infanto Juvenil
A continuació es fa un resum esquemàtic de la xerrada, però recomanem accedir a la presentació per entendre molt millor l’ampli contingut exposat a la mateixa.
DEFICIÈNCIES VISUALS:
La xerrada va servir per entendre les possibles deficiències visuals que podem patir al llarg de la nostra vida i la manera com prevenir-les.
També vam llegir aquest fragment per entendre tots els aspectes que juguen en la velocitat lectora:
• “ Sgeun un etsduio de una uivenrsdiad ignlsea, no ipmotra el odren en el que las ltears etsan ersciats, la uicna csoa ipormtnate es que la pmrirea y la utlima ltera etesn ecsitras en la psioción cocrrtea. El rsteo peude etasr ttaolmntee mal y aun pordas lerelo sin pobrleams. Etso es pquore no lemeos cada ltera por si msima snio la paalbra cmoo un tdoo”.
DISLÈXIA:
També ens va explicar què és la dislèxia i el protocol bàsic en la valoració optomètrica en la visió infantil. En resum, la dislèxia és:
També ens va explicar què és la dislèxia i el protocol bàsic en la valoració optomètrica en la visió infantil. En resum, la dislèxia és:
• És un trastorn d’aprenentatge que afecta principalment a les habilitats implicades en la lectura fluent de les paraules i en la seva escriptura, és a dir, al procés lector i escriptor
• NO hi ha cap disfunció visual ni alteracions neurològiques
• S’ha rebut prèviament oportunitats escolars per al seu aprenentatge
• És igual de freqüent en nens i nenes
• Afecta al 10%-12% de la població escolar en tot el món
i les habilitats alterades per la Dislèxia són:
• Consciència fonològica
• Memòria verbal
• Velocitat de processament
• Les dificultats associades:
• NO hi ha cap disfunció visual ni alteracions neurològiques
• S’ha rebut prèviament oportunitats escolars per al seu aprenentatge
• És igual de freqüent en nens i nenes
• Afecta al 10%-12% de la població escolar en tot el món
i les habilitats alterades per la Dislèxia són:
• Consciència fonològica
• Memòria verbal
• Velocitat de processament
• Les dificultats associades:
– Alteracions en alguns aspectes del llenguatge
– Coordinació motriu
– Càlcul mental
– Concentració i planificació
– Seqüencies
Així doncs… la dislèxia no és un problema visual, sinó lingüístic.
– Coordinació motriu
– Càlcul mental
– Concentració i planificació
– Seqüencies
Així doncs… la dislèxia no és un problema visual, sinó lingüístic.
Finalment van comentar aquestes recomanacions: