Tota la informació de la xerrada “Visió i aprenentatge”

“NO ÉS EL MATEIX MIRAR QUE VEURE, NI LLEGIR QUE
COMPRENDRE”
 

Ponents: 
Josep Beltran (DOO), Òptic Optometrista

Romina Stok, Psicòloga Infanto Juvenil 
A continuació us presentem un resum esquemàtic de la xerrada, però recomanem accedir
a la presentació per entendre molt millor l’ampli
contingut exposat a la mateixa.

DEFICIÈNCIES VISUALS:







Sovint els pares ens pregunten si el sistema visual està relacionat amb
l’èxit escolar perquè ens comenten: “és que el meu fill no llegeix com els
altres, no comprèn bé el que llegeix, realitza inversions, salta línies….” 

La xerrada va servir per entendre les possibles deficiències
visuals que podem patir al llarg de la nostra vida i la manera com
prevenir-les.

A més, el DOO Josep Beltran va dur a terme diverses proves de forma molt
didàctica, que van ajudar a entendre molt millor tot el que s’exposava.

També vam llegir aquest fragment per entendre tots els aspectes que juguen en la velocitat lectora:


“ Sgeun un etsduio de
una uivenrsdiad ignlsea, no ipmotra el odren en el que las ltears etsan
ersciats, la uicna csoa ipormtnate es que la pmrirea y la utlima ltera etesn
ecsitras en la psioción  cocrrtea. El
rsteo peude etasr ttaolmntee mal y aun pordas lerelo sin pobrleams. Etso es
pquore no lemeos cada ltera por si msima snio la paalbra cmoo un tdoo”.


DISLÈXIA: 

També
ens va explicar què la dislèxia no és un problema visual sinó lingüístic. I ens va el protocol bàsic en la valoració
optomètrica en la visió infantil.  
 

  • És un trastorn d’aprenentatge que afecta principalment a les habilitats Implicades en la
    lectura fluent de les paraules i en la seva escriptura, és a dir, al procés
    lector i escriptor. 
  • No hi ha cap disfunció
    visual ni alteracions neurològiques.
  • És igual de freqüent en
    nens i nenes.
  • Afecta al 10%-12% de la població
    escolar en tot el món.
  • Les habilitats alterades per la Dislèxia són: consciència fonològica, memòria verbal i velocitat de processament.
  • Les dificultats associades són: alternacions en alguns aspectes del llenguatge, coordinació motriu, càlcul mental, concentració i planificació, seqüències.

RECOMANACIONS DAVANT DE SOSPITES EN DIFICULTATS D’APRENENTATGE: